Ontwikkeling van een communicatieplan voor onlinecommunicatie: het Folkmagazine
Groepswerk voor het vak Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (Handelsingenieur UAntwerpen)
Het doelpubliek van Folkmagazine is momenteel beperkt tot de oudere leeftijdscategorie (>50 jaar). Sinds 2012 zijn ze actief op sociale media, maar zijn ze er niet echt in geslaagd om via deze weg jongeren te bereiken en merkbekendheid te creëren. Folkmagazine wilt laten onderzoeken via welke online kanalen en middelen de merkbekendheid van het magazine kan toenemen bij jongeren. Drie nieuwe verkoopstrategieën werden voorgesteld, waarvan er één in de smaak viel van de organisatie. Vervolgens werd een uitgebreide SWOT-analyse van de website uitgevoerd. Het klantenbestand werd overzichtelijker gemaakt en geanalyseerd. Om het klantenbestand aan te vullen, werd er een enquête via online kanalen verspreid. De enquête werd geanalyseerd en de bevindingen werden naar de organisatie gestuurd.